Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Regulamin wycieczek







Regulamin wycieczek i wyjść

Szkoły Podstawowej

im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

w Zamieniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 1 Zasady ogólne

 

1. Wycieczki i inne formy turystyki są integralną formą działalności wychowawczej szkoły.

2. Przy organizowaniu i przeprowadzaniu wycieczek współdziałają nauczyciele, rodzice i uczniowie.

3. W organizowaniu krajoznawstwa i turystyki szkoły mogą współdziałać ze stowarzyszeniami i innymi podmiotami, których przedmiotem działalności jest krajoznawstwo i turystyka.

 

§ 2 Warunki i sposób organizowania przez szkołę krajoznawstwa i turystyki

 

1. Organizowanie przez szkołę krajoznawstwa i turystyki ma na celu:

1) poznanie regionu i kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków, kultury i

historii;

2) poznawanie kultury i języka innych państw;

3) poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;

4) upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody;

5) upowszechnienie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej;

6) poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie;

7) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania;

8) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki

uniwersalnej;

9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.

 

2. Działalność w zakresie krajoznawstwa i turystyki może być organizowana w trakcie roku szkolnego w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.

 

3. Krajoznawstwo i turystyka może mieć następujące formy:

1) wycieczki przedmiotowe – inicjowane i realizowane przez nauczycieli w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach jednego lub kilku przedmiotów,

2) wycieczki krajoznawczo-turystyczne o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce,

3) specjalistyczne wycieczki krajoznawczo-turystyczne, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywna aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych - zwanych dalej „wycieczkami”.

 

 

 

 

 

§ 3 Organizacja wycieczek

 

1. Organizacja i program wycieczki powinny być dostosowane do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej. Obowiązkiem organizatora jest sprawdzenie stanu zdrowia i umiejętności uczniów, wymaganych podczas wycieczki.

2. W wycieczkach turystyczno-krajoznawczych nie mogą brać udziału uczniowie, w stosunku do których istnieją przeciwwskazania lekarskie.

3. Dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Zamieniu powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki przedmiotowe i krajoznawczo-turystyczne na terenie najbliższej okolicy, województwa i kraju.

4. Dla uczniów klasy IV-VIII Szkoły Podstawowej w Zamieniu powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki przedmiotowe, krajoznawczo-turystyczne na terenie województwa, regionu geograficzno-turystycznego i kraju.

5. Zgodę na zorganizowanie wycieczek wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.

1) wzór karty wycieczki określa /załącznik nr 1/;

2) do karty wycieczki dołącza się listę uczniów biorących udział w wycieczce, zawierającą imię i nazwisko ucznia oraz telefon rodzica. Listę podpisuje dyrektor szkoły.

6. W przypadku wycieczki organizowanej za granicą:

1) dyrektor szkoły informuje organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny o organizowaniu takiej wycieczki, przekazując kartę wycieczki. Dyrektor nie przekazuje listy uczniów;

2) szkoła obowiązkowo zawiera umowę ubezpieczeniową od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia na rzecz osób biorących udział w wycieczce, o ile obowiązek ten nie wynika z odrębnych przepisów;

3) kierownik wycieczki lub co najmniej jeden opiekun wycieczki zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i kraju docelowym.

7. Zgoda rodziców na udział w wycieczce jest wyrażana w formie pisemnej.

8. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie celu wycieczki, trasy, harmonogramu i regulaminu.

9. Jako środki transportu dopuszcza się:

1) wynajęty autokar;

2) PKP;

3) środki komunikacji podmiejskiej, miejskiej i międzymiastowej.

 

§ 4 Zasady opieki i bezpieczeństwa podczas wycieczek

 

1. Organizator wycieczki zobowiązany jest do zapewnienia właściwej opieki i bezpieczeństwa jej uczestnikom.

2. Osobami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo uczniów podczas wycieczek są kierownik wycieczki i opiekunowie grup. Opieka ich ma charakter ciągły.

3. Miejscem zbiórki uczniów rozpoczynającej i kończącej wycieczkę jest plac szkolny, skąd uczniowie udają się do domu, zgodnie z oświadczeniem rodziców.

4. Udział uczniów w wycieczce (z wyjątkiem przedmiotowych odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych) wymaga pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych. Podpisane oświadczenia przechowuje kierownik wycieczki.

5. Przed wyruszeniem na wycieczkę należy pouczyć jej uczestników o zasadach bezpieczeństwa i sposobie zachowania się w razie nieszczęśliwego wypadku.

6. Należy bezwzględnie sprawdzić stan liczbowy uczniów przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego.

7. W razie wypadku uczestników wycieczki stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w razie wypadków w szkołach i placówkach publicznych.

8. Rodzice zobowiązani są poinformować opiekuna/kierownika wycieczki o stanie zdrowia dziecka, prowadzonym leczeniu, ewentualnych alergiach i innych przeciwwskazaniach.

9. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia niepełnoletniego zobowiązani są poinformować opiekuna/kierownika wycieczki o stale zażywanych przez dziecko lekach lub o lekach, które dziecko ma ze sobą i sytuacjach, w jakich może je zażywać.

10. Kierownikiem wycieczki może być pracownik pedagogiczny szkoły posiadający odpowiednie kwalifikacje (nie dotyczy imprez turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych, których obowiązują osobne przepisy zawarte w rozporządzeniu MENiS - u z dnia 8 listopada 2001), który: 1) jest instruktorem harcerskim;

2) posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek;

3) jest trenerem odpowiedniej dyscypliny sportu.

11. Opiekunem wycieczki może być nauczyciel albo, po uzyskaniu zgody dyrektora szkoły, inna pełnoletnia osoba.

12. Kierownik wycieczki uzgadnia termin i cel wycieczki z dyrektorem szkoły.

13. Po uzgodnieniu terminu z dyrektorem kierownik wycieczki pobiera pakiet dokumentów do wypełnienia ze strony szkoły:

1) kartę wycieczki, harmonogram i listę uczestników;

2) kalkulację kosztów;

3) zgody rodziców na uczestnictwo dziecka w wycieczce;

4) oświadczenia rodziców w sprawie hospitalizacji, leczenia oraz odpowiedzialności za szkody materialne wyrządzone przez młodzież oraz o zakazie? zażywaniu i posiadaniu niedozwolonych używek;

5) oświadczenia kierownika wycieczki i opiekunów w sprawie odpowiedzialności za zdrowie i życie uczestników wycieczki;

6) regulamin wycieczki.

14. Wypełnioną dokumentację kierownik wycieczki składa do wicedyrektora szkoły ds. dydaktyczno-wychowawczych /ksero posiada ze sobą/ w celu zatwierdzenia. Po zatwierdzeniu dokumentacji informuje o terminie wycieczki i nieobecności uczniów nauczycieli, wywieszając informacje na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim.

Terminy składania dokumentacji:

1) wycieczki poza teren szkoły (tzw. wyjścia z klasą) - 2 dni przed terminem. Wyjście do kina, teatru, na koncert – nie drukujemy karty wycieczki. Zawody sportowe – karta wycieczki, harmonogram i lista zawodników przekazywana jest do wicedyrektora szkoły;

2) wycieczki 1- i 2-dniowe - 7 dni przed terminem wyjazdu;

3) wycieczki powyżej 2 dni - 14 dni przed terminem wyjazdu;

4) wycieczki poza województwo i wycieczki zagraniczne - 14 dni przed terminem wyjazdu.

15. Rozliczenia kosztów wycieczki dokonuje kierownik wycieczki. Z rozliczeniem zapoznaje uczniów oraz ich rodziców. Rozliczenie przechowuje wraz z dokumentacją wycieczki do końca roku szkolnego.

16. Przy organizacji zajęć i wycieczek poza terenem szkoły liczbę opiekunów oraz sposób zorganizowania opieki ustala się uwzględniając wiek, stopień rozwoju psychofizycznego, stan zdrowia i ewentualną niepełnosprawność osób powierzonych opiece szkoły lub placówki, a także specyfikę zajęć i wycieczek oraz warunki, w jakich będą się one odbywać.

17. Wymagana liczba opiekunów na wycieczkach:

1) pieszych poza teren szkoły w tej samej miejscowości, tzw. wyjścia z klasą obowiązuje jeden opiekun na 30 osób;

2) turystyczno-krajoznawczych (wycieczki rowerowe, wycieczki górskie, spływy kajakowe) – 1 opiekun na 7 osób;

3) przy użyciu środków lokomocji miejskiej i międzymiastowej oraz wycieczkach autokarowych - 1 opiekun na 15 osób;

4) podczas wyjazdów na basen/pływalnię - 1 opiekun na 15 osób;

5) środkami PKP- jeden opiekun w każdym przedziale (np. 1 na 7 osób),

6) jeżeli w grupie są uczniowie niepełnosprawni, niezależnie od rodzaju wycieczki, powinien być zapewniony dodatkowy opiekun zajmujący się maksymalnie pięcioma uczniami z orzeczeniem o niepełnosprawności.

18. Zabrania się prowadzenia wycieczek z uczniami podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi.

19. Niedopuszczalne jest urządzanie ślizgawek i lodowisk na rzekach, stawach, jeziorach i innych zbiornikach wodnych.

20. W czasie gwałtownego załamania warunków pogodowych należy wycieczkę odwołać.

21. Nie wolno uczestnikom wycieczki zezwalać na kąpiel, pływanie na łodziach, kajakach, jeżeli nie zostało to uwzględnione w programie wycieczki.

22. Jeżeli specyfika wycieczki tego wymaga, jej uczestników zaznajamia się z zasadami bezpiecznego przebywania nad wodą lub w górach.

23. Osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki mogą pływać oraz kąpać się tylko w obrębie "kąpielisk" i "pływalni" w rozumieniu przepisów określających warunki bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne.

24. Nauka pływania może odbywać się tylko w miejscach specjalnie do tego celu wyznaczonych i przystosowanych.

25. Uczącym się pływać i kąpiącym się zapewnia się stały nadzór ratownika lub ratowników i ustawiczny nadzór opiekuna lub opiekunów ze strony szkoły bądź placówki.

26. Kajaki i łodzie, z których korzystają uczestnicy wycieczek wyposaża się w sprzęt ratunkowy. 27. Ze sprzętu pływającego korzystają jedynie osoby przeszkolone w zakresie jego obsługi oraz posługiwania się wyposażeniem ratunkowym.

28. Niedopuszczalne jest używanie łodzi i kajaków podczas silnych wiatrów.

29. Do obowiązku kierowników i opiekunów wypoczynku dzieci i młodzieży, których uczestnicy korzystają z ogólnodostępnych kąpielisk i pływalni, należy:

1) zapoznanie uczestników z regulaminem danego kąpieliska lub pływalni oraz czuwanie nad jego ścisłym przestrzeganiem,

2) uzgodnienie z kierownikiem kąpieliska lub pływalni warunków i sposobu korzystania z kąpieliska lub pływalni zapewniających bezpieczeństwo uczestnikom.

30. Długość trasy i tempo należy dostosować do wydolności najsłabszego uczestnika każdej wycieczki.

31. Placówka wypoczynku, w której mają przebywać uczniowie winna posiadać kartę kwalifikacyjną obiektu.

 

§ 5 Finansowanie wycieczki

 

1. Plan finansowy musi określać ogólny koszt wycieczki, koszt udziału jednego uczestnika wycieczki oraz przewidywane koszty organizacyjne i programowe.

2. Wycieczki mogą być finansowane ze składek uczestników, środków Rady Rodziców lub innych źródeł (ze środków pozyskanych od organizacji i stowarzyszeń wspierających oświatę oraz od sponsorów).

3. Rodzice uczniów biorących udział w wycieczce zobowiązani są do pokrycia związanych z nią kosztów, chyba, że udział w imprezie może być sfinansowany z innych źródeł.

4. Rodzice, którzy zadeklarowali udział swego dziecka w wycieczce, mogą tę deklaracje wycofać w terminie 14 dni przed datą wycieczki, jeżeli deklaracja zostanie wycofana po wpłacie kosztów, zobowiązani są do pokrycia strat, jakie powstały z tego tytułu.

5. Kierownik wycieczki oraz opiekunowie nie ponoszą kosztów udziału w imprezie.

6. Organizator wycieczki odpowiada za terminowe regulowanie zobowiązań finansowych z nią związanych.

7. Dowodami finansowymi są przede wszystkim podpisane przez rodziców dzieci listy wpłat oraz rachunki, faktury i bilety wydawane przez uprawnione do danego rodzaju działalności podmioty gospodarcze – w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach mogą to być oświadczenia o poniesionym wydatku podpisane przez organizatora wycieczki oraz wszystkich opiekunów, jednak wydatki tego typu nie mogą przekroczyć 20% kosztów wycieczki.

 

§ 6 Kierownik wycieczki

 

1. Do zadań kierownika wycieczki należy:

1) opracowanie programu i regulaminu wycieczki;

2) zapoznanie uczniów, rodziców i opiekunów z programem i regulaminem wycieczki oraz poinformowanie ich o celu i trasie wycieczki;

3) zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu i przestrzegania jej regulaminu oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;

4) zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania;

5) określenie zadań opiekunów wycieczki w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom;

6) nadzorowanie zaopatrzenia uczestników w odpowiedni sprzęt, wyposażenie oraz apteczkę pierwszej pomocy;

7) organizowanie i nadzorowanie transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników i opiekunów wycieczki;

8) dokonanie podziału zadań wśród uczestników;

9) zabezpieczenie i dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki;

10) w przypadku łączenia funkcji kierownika i opiekuna – sprawowanie opieki nad uczestnikami.

 

§ 7 Opiekunowie wycieczki

 

1. Do podstawowych obowiązków opiekuna należy:

1) sprawowanie opieki nad powierzonymi mu uczniami;

2) współdziałanie z kierownikiem w zakresie realizacji programu i przestrzegania jej regulaminu; 3) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu przez uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;

4) nadzór nad wykonywaniem zadań przydzielonych uczniom;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika;

6) opiekunowie potwierdzają własnoręcznym podpisem na karcie wycieczki przyjęcie odpowiedzialności za bezpieczeństwo powierzonych im dzieci.

 

§ 8 Prawa uczestników wycieczki

 

1. Uczestnicy wycieczki mają prawo do:

1) zgłaszania propozycji programu i sposobu organizacji wycieczki;

2) uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w programie;

3) korzystania z pomocy kierownika, opiekunów i innych uczestników wycieczki;

4) uwzględniania ich szczególnych potrzeb w czasie wycieczki;

5) harmonijnego podziału czasu z uwzględnieniem wypoczynku.

 

§ 9 Obowiązki uczestników wycieczki

 

1. Uczestnik wycieczki jest zobowiązany:

1) przybyć na miejsce zbiórki o wyznaczonej godzinie;

2) poinformować opiekuna wycieczki o ewentualnym złym samopoczuciu;

3) wykonywać polecenia kierownika, opiekunów, pilota wycieczki i przewodnika;

4) w środkach transportu zająć miejsce wyznaczone przez opiekuna;

5) w czasie jazdy nie spacerować, nie stawać na siedzeniu, nie wychylać się przez okno;

6) nie zaśmiecać pojazdu;

7) korzystać z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem;

8) w czasie postoju i zwiedzania nie oddalać się od grupy bez zgody opiekuna;

9) nie oddalać się z miejsca zakwaterowania bez zgody opiekuna;

10) w czasie przebywania w schroniskach i innych obiektach noclegowych, przestrzegać postanowień i regulaminów tych obiektów;

11) zachowywać się zgodnie z ogólnymi zasadami dobrego wychowania i kultury.

2. Uczestnikom wycieczki zabrania się spożywania alkoholu, narkotyków i środków odurzających, palenia papierosów i używania papierosów elektronicznych.

3. Rodzice / prawni opiekunowie uczestnika powinni pisemnie poinformować o jego szczególnych potrzebach i lekach, przekazując je opiekunom ze wskazaniem sposobu dawkowania.

 

 

§ 10 Postanowienia końcowe

 

 

1. Uczniowie, którzy nie uczestniczą w wycieczce klasowej organizowanej w dniach zajęć szkolnych mają obowiązek brać udział w zajęciach z klasą wskazaną przez dyrektora lub wychowawcę.

2. Listę tych uczniów wychowawca przekazuje nauczycielom prowadzącym zajęcia w danym dniu. 3. Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będą wyciągnięte konsekwencje zgodnie z kryteriami ocen z zachowania zawartych w Statucie i Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania.

4. W przypadku naruszenia przez ucznia któregokolwiek punktu regulaminu wycieczki, zawiadamia się jego rodziców (prawnych opiekunów) oraz dyrektora szkoły. W przypadku decyzji kierownika wycieczki o natychmiastowym odebraniu dziecka z wycieczki, rodzice/prawni opiekunowie zobowiązani są do natychmiastowego przyjazdu na miejsce po dziecko.

5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Pracy, Statutu Szkoły oraz rozporządzeń MEN w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny w szkołach i w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły krajoznawstwa i turystyki.

 

 

Załączniki:

1. Karta wycieczki / imprezy – harmonogram, oświadczenie kierownika i opiekunów o przestrzeganiu przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wycieczki,

2. Lista uczestników

3. Pisemna zgoda rodziców / opiekunów

4. Harmonogram wycieczki

5. Regulamin wycieczki lub wyjścia.

6. Rozliczenie finansowe wycieczki lub wyjścia.

 

 

Podstawa prawna:

 

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r. poz. 1055).

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1604). Regulamin wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora Nr 9/2019 z dnia 12.02.2019 r.



ZAŁĄCZNIK 1

 

(pieczątka szkoły)

 

KARTA WYCIECZKI

 

Nazwa i adres szkoły/placówki

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



Cel wycieczki: ….............................................................................................................................

........................................................................................................................................……............ Nazwa kraju/miasto/trasa wycieczki:

.........................................................................................................……………………….…………

.........................................................................................................................................................

Termin ................................

Numer telefonu kierownika wycieczki:

…………………………………………………………………………………………………………

Liczba uczniów: ............................w tym uczniów niepełnosprawnych ........................

Klasa: .....................................................................................................................................................

Liczba opiekunów wycieczki: .....................................................................................................

Środek transportu: ...............................................................................................................…



Data godzina wyjazdu oraz powrotu

Długość trasy

(w kilometrach)

Miejscowość

docelowa i trasa powrotna

Szczegółowy program wycieczki od wyjazdu do powrotu

Adres miejsca noclegowego i żywieniowego oraz przystanki i

miejsca żywienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



















Oświadczenie

Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki.

 

Kierownik wycieczki

 

Opiekunowie wycieczki

……………………………………

1. …………………………………

Imię i nazwisko oraz podpis

2. …………………………………………

 

3. …………………………………………

 

4. …………………………………………

 



ZATWIERDZAM

 

 

……………………………………………………………………

(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)























































ZAŁĄCZNIK 2





(pieczątka szkoły)

 

LISTA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI ZAGRANICZNEJ

 

Numer i nazwa polisy ……………………..

 

Wycieczka organizowana do ………………………….. w dniu/dniach ………………

 

Lp.

Nazwisko i imię

Adres zamieszkania

Pesel

Nr telefonu

rodziców/opiekunów

do

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko osób objętych indywidualnym ubezpieczeniem (numer i nazwa polisy):

……………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………..

 

…………………………….. ( podpis wychowawcy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 











 



ZAŁĄCZNIK 3

 

 

 

ZGODA - OŚWIADCZENIE RODZICÓW / OPIEKUNÓW

 

Miejsce i data: …………………………………………

Imię i nazwisko rodzica/opiekuna……………………………………………………

Adres:…………………………………………….

Telefon kontaktowy:……………………………..



Sz. P. Ewa Szaniawska - Strzelecka

Dyrektor Szkoły Podstawowej

im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

w Zamieniu ul. Kołbielska 34







OŚWIADCZENIE



Oświadczam, że wyrażam/nie wyrażam zgodę/y na uczestnictwo mojego dziecka ………………………………………………………, ucznia klasy ……………………….... w szkolnej wycieczce, która odbędzie się w …………………….…………………………, w dniu/dniach ………………………………………… roku.

Jednocześnie deklaruję poniesienie kosztów związanych z wyjazdem i zakwaterowaniem wraz z wyżywieniem ……………………………………… w wysokości ………………………………zł. Pierwszą ratę w wysokości …………………… zł deklaruję wpłacić do dnia …………………………………… roku. Jest to wymóg związany z wpłatą zaliczek na konto ośrodka noclegowego.

Kolejne wpłaty w wysokości …………………………… zł zobowiązuję się dokonać w terminie: do dnia ………………….. r.

………………………………………

Podpis rodzica / opiekuna

 

 

 

 

 

 





ZAŁĄCZNIK NR 3.1

 

INFORMACJE DLA WYJEŻDŻAJĄCYCH

(DLA RODZICÓW)

 

  1. Termin

  2. Koszt

  3. Uczestnicy

  4. Miejsce zamieszkania (nr telefonu)

  5. Imię i nazwisko kierownika wycieczki oraz opiekunów (nr telefonów)

  6. Wyjazd godz…………………………………..

  7. Powrót godz…………………………………...

  1. Program wycieczki (uwzględnić przerwy na posiłki oraz ciszę nocną).

  2. Lista rzeczy, które należy ze sobą zabrać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ZAŁĄCZNIK 4

 

PROGRAM WYCIECZKI

 

 

Cele programowe: …………………………………………………………………………………… ……………………………………….…………...……………………………………………………

Data: ………………………………………

Godzina wyjazdu: ………………………………….

Godzina powrotu z wycieczki/imprezy:…………………………………..

Ilość kilometrów:…………………………………..

 

Program na każdy dzień z uwzględnieniem przerw na posiłki i czas snu:

 

 

 

ZATWIERDZAM

 

……………………………………………… ………… (pieczątka i podpis dyrektora szkoły)

ZAŁĄCZNIK NR 5

REGULAMIN UCZESTNIKA WYCIECZKI

DO/W ………………………………………

W DNIACH ………………… r.

1. Szkolna/y wycieczka jest terenową formą zajęć szkolnych, w związku z tym obowiązuje na nim Statut Szkoły oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i prawa, regulaminów środków transportu i miejsca przebywania grupy.

2. Podczas wycieczki / pleneru uczeń pozostaje przez 24 godziny na dobę pod opieką nauczycieli, od momentu zbiórki przed wyjazdem na terenie SP w Zamieniu lub w wyznaczonym w programie miejscu do momentu odebrania przez rodziców z ustalonego w programie miejsca po przyjeździe do Zamienia. W związku z tym ucznia obowiązuje wykonywanie poleceń nauczycieli przez cały okres wycieczki.

3. Uczestnika wycieczki obowiązuje pilnowanie swojej własności, dbanie o czystość i porządek w miejscach pobytu oraz w środkach transportu. Uczestnicy przez cały okres trwania wycieczki posiadają przy sobie legitymację szkolną.

4. O wszystkich problemach związanych z pobytem na wycieczce /plenerze, ewentualnych wypadkach, odniesionych szkodach, przypadkach wykroczeń przeciwko prawu, zasadom bezpieczeństwa, regulaminom szkoły i wycieczki, uczeń informuje nauczyciela opiekującego się grupą w danym momencie.

5. Bezwzględnie zabrania się:

  • samowolnego opuszczania przez uczniów grupy klasowej oraz miejsc jej pobytu;

  • zakłócania ciszy nocnej (w godz.: 22 – 6) i czasu odpoczynku grupy;

  • korzystania z używek: alkoholu, tytoniu, środków odurzających;

  • posiadania i przewozu wyżej wymienionych środków.

6. W razie nieprzestrzegania regulaminu wobec uczestnika wycieczki zostaną zastosowane kary przewidziane Statutem Szkoły; ponadto rodzice zostaną w jak najkrótszym możliwym czasie poinformowani telefonicznie o złamaniu zasad przez ucznia, w sytuacjach drastycznego złamania przepisów wraz z prośbą o osobiste odebranie dziecka z miejsca pobytu klasy.

 

Oświadczam, że zapoznałem się z REGULAMINEM SZKOLNEJ WYCIECZKI.

 

 

data i podpis opiekuna data i podpis ucznia

 

…………………………… …………………………………………

 

 

Imię i nazwisko ucznia:………………………………………………

PESEL:………………………………………………………………

Adres zamieszkania ………………………………………………… …………………….…………………………………………………

Telefon komórkowy ucznia: …………………………………………

Telefon komórkowy do rodziców:……………………………………

 

Informacje o stanie zdrowia (schorzenia przewlekłe) i zażywanych przez uczestnika lekach (proszę podać nazwę i sposób dawkowania)*: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………

………………………………………………….………………………

 

*W przypadku schorzeń przewlekłych wymagana jest pisemna zgoda lekarza, pod którego stałą opieką pozostaje uczeń, na udział w wycieczce, zawierająca datę i miejsce wycieczki oraz ewentualne zalecenia medyczne.

 

Przyjmuję do wiadomości, że bez mojej obecności lub konsultacji lekarza dziecku nie może zostać podany żaden farmaceutyczny środek leczniczy nawet w nagłych przypadkach.

 

Wyrażam zgodę na zastosowanie natychmiastowego leczenia ambulatoryjnego dziecka w nagłych przypadkach zagrożenia życia.

 

Wyrażam zgodę na udział dziecka w wycieczce organizowane przez Szkołę Podstawową w Zamieniu w dniach…………………………… r.

 

W przypadku zakończenia wycieczki po godzinie 21:00 zobowiązuję się do osobistego odbioru ucznia z miejsca zakończenia wycieczki.

 

data i podpis opiekuna

 

……………………………………………………………………

ZAŁĄCZNIK NR 6

 

ROZLICZENIE FINANSOWE WYCIECZKI / PLENERU

 

klasy…….. do………………………………. w dniach ……………...

 

WPŁYWY

L.P.

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

KWOTA

1.

Odpłatność uczestników

 

 

2.

Dofinansowanie z funduszu Rady Rodziców

 

 

3.

Inne

 

 

 

Razem wpływy

 

 

 

 

 

KOSZTY

L.P.

WYSZCZEGÓLNIENIE

KWOTA

1.

Transport

 

2.

Wyżywienie

 

3.

Noclegi

 

4.

Przewodnik

 

5.

Bilety wstępu do muzeum, teatru, kina itp.

 

6.

Opłaty za parking

 

7.

Ubezpieczenie

 

8.

Inne

 

 

Razem wydatki

 

 

Pozostała kwota ……………… zostaje przeznaczona na ………………………………………………………………………………… .

 

……………………………………….. (podpis kierownika wycieczki)

 

1

1

Data dodania: 2022-10-02 09:47:46
Data edycji: 2023-03-20 09:48:12
Ilość wyświetleń: 169

Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

 

 

 

 

Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska.

 

Józef Piłsudski
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej