Regulamin wycieczek i wyjść
Szkoły Podstawowej
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Zamieniu
§ 1 Zasady ogólne
1. Wycieczki i inne formy turystyki są integralną formą działalności wychowawczej szkoły.
2. Przy organizowaniu i przeprowadzaniu wycieczek współdziałają nauczyciele, rodzice i uczniowie.
3. W organizowaniu krajoznawstwa i turystyki szkoły mogą współdziałać ze stowarzyszeniami i innymi podmiotami, których przedmiotem działalności jest krajoznawstwo i turystyka.
§ 2 Warunki i sposób organizowania przez szkołę krajoznawstwa i turystyki
1. Organizowanie przez szkołę krajoznawstwa i turystyki ma na celu:
1) poznanie regionu i kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków, kultury i
historii;
2) poznawanie kultury i języka innych państw;
3) poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;
4) upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody;
5) upowszechnienie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej;
6) poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie;
7) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania;
8) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki
uniwersalnej;
9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
2. Działalność w zakresie krajoznawstwa i turystyki może być organizowana w trakcie roku szkolnego w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.
3. Krajoznawstwo i turystyka może mieć następujące formy:
1) wycieczki przedmiotowe – inicjowane i realizowane przez nauczycieli w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach jednego lub kilku przedmiotów,
2) wycieczki krajoznawczo-turystyczne o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce,
3) specjalistyczne wycieczki krajoznawczo-turystyczne, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywna aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych - zwanych dalej „wycieczkami”.
§ 3 Organizacja wycieczek
1. Organizacja i program wycieczki powinny być dostosowane do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej. Obowiązkiem organizatora jest sprawdzenie stanu zdrowia i umiejętności uczniów, wymaganych podczas wycieczki.
2. W wycieczkach turystyczno-krajoznawczych nie mogą brać udziału uczniowie, w stosunku do których istnieją przeciwwskazania lekarskie.
3. Dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Zamieniu powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki przedmiotowe i krajoznawczo-turystyczne na terenie najbliższej okolicy, województwa i kraju.
4. Dla uczniów klasy IV-VIII Szkoły Podstawowej w Zamieniu powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki przedmiotowe, krajoznawczo-turystyczne na terenie województwa, regionu geograficzno-turystycznego i kraju.
5. Zgodę na zorganizowanie wycieczek wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.
1) wzór karty wycieczki określa /załącznik nr 1/;
2) do karty wycieczki dołącza się listę uczniów biorących udział w wycieczce, zawierającą imię i nazwisko ucznia oraz telefon rodzica. Listę podpisuje dyrektor szkoły.
6. W przypadku wycieczki organizowanej za granicą:
1) dyrektor szkoły informuje organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny o organizowaniu takiej wycieczki, przekazując kartę wycieczki. Dyrektor nie przekazuje listy uczniów;
2) szkoła obowiązkowo zawiera umowę ubezpieczeniową od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia na rzecz osób biorących udział w wycieczce, o ile obowiązek ten nie wynika z odrębnych przepisów;
3) kierownik wycieczki lub co najmniej jeden opiekun wycieczki zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i kraju docelowym.
7. Zgoda rodziców na udział w wycieczce jest wyrażana w formie pisemnej.
8. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie celu wycieczki, trasy, harmonogramu i regulaminu.
9. Jako środki transportu dopuszcza się:
1) wynajęty autokar;
2) PKP;
3) środki komunikacji podmiejskiej, miejskiej i międzymiastowej.
§ 4 Zasady opieki i bezpieczeństwa podczas wycieczek
1. Organizator wycieczki zobowiązany jest do zapewnienia właściwej opieki i bezpieczeństwa jej uczestnikom.
2. Osobami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo uczniów podczas wycieczek są kierownik wycieczki i opiekunowie grup. Opieka ich ma charakter ciągły.
3. Miejscem zbiórki uczniów rozpoczynającej i kończącej wycieczkę jest plac szkolny, skąd uczniowie udają się do domu, zgodnie z oświadczeniem rodziców.
4. Udział uczniów w wycieczce (z wyjątkiem przedmiotowych odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych) wymaga pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych. Podpisane oświadczenia przechowuje kierownik wycieczki.
5. Przed wyruszeniem na wycieczkę należy pouczyć jej uczestników o zasadach bezpieczeństwa i sposobie zachowania się w razie nieszczęśliwego wypadku.
6. Należy bezwzględnie sprawdzić stan liczbowy uczniów przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego.
7. W razie wypadku uczestników wycieczki stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w razie wypadków w szkołach i placówkach publicznych.
8. Rodzice zobowiązani są poinformować opiekuna/kierownika wycieczki o stanie zdrowia dziecka, prowadzonym leczeniu, ewentualnych alergiach i innych przeciwwskazaniach.
9. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia niepełnoletniego zobowiązani są poinformować opiekuna/kierownika wycieczki o stale zażywanych przez dziecko lekach lub o lekach, które dziecko ma ze sobą i sytuacjach, w jakich może je zażywać.
10. Kierownikiem wycieczki może być pracownik pedagogiczny szkoły posiadający odpowiednie kwalifikacje (nie dotyczy imprez turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych, których obowiązują osobne przepisy zawarte w rozporządzeniu MENiS - u z dnia 8 listopada 2001), który: 1) jest instruktorem harcerskim;
2) posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek;
3) jest trenerem odpowiedniej dyscypliny sportu.
11. Opiekunem wycieczki może być nauczyciel albo, po uzyskaniu zgody dyrektora szkoły, inna pełnoletnia osoba.
12. Kierownik wycieczki uzgadnia termin i cel wycieczki z dyrektorem szkoły.
13. Po uzgodnieniu terminu z dyrektorem kierownik wycieczki pobiera pakiet dokumentów do wypełnienia ze strony szkoły:
1) kartę wycieczki, harmonogram i listę uczestników;
2) kalkulację kosztów;
3) zgody rodziców na uczestnictwo dziecka w wycieczce;
4) oświadczenia rodziców w sprawie hospitalizacji, leczenia oraz odpowiedzialności za szkody materialne wyrządzone przez młodzież oraz o zakazie? zażywaniu i posiadaniu niedozwolonych używek;
5) oświadczenia kierownika wycieczki i opiekunów w sprawie odpowiedzialności za zdrowie i życie uczestników wycieczki;
6) regulamin wycieczki.
14. Wypełnioną dokumentację kierownik wycieczki składa do wicedyrektora szkoły ds. dydaktyczno-wychowawczych /ksero posiada ze sobą/ w celu zatwierdzenia. Po zatwierdzeniu dokumentacji informuje o terminie wycieczki i nieobecności uczniów nauczycieli, wywieszając informacje na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim.
Terminy składania dokumentacji:
1) wycieczki poza teren szkoły (tzw. wyjścia z klasą) - 2 dni przed terminem. Wyjście do kina, teatru, na koncert – nie drukujemy karty wycieczki. Zawody sportowe – karta wycieczki, harmonogram i lista zawodników przekazywana jest do wicedyrektora szkoły;
2) wycieczki 1- i 2-dniowe - 7 dni przed terminem wyjazdu;
3) wycieczki powyżej 2 dni - 14 dni przed terminem wyjazdu;
4) wycieczki poza województwo i wycieczki zagraniczne - 14 dni przed terminem wyjazdu.
15. Rozliczenia kosztów wycieczki dokonuje kierownik wycieczki. Z rozliczeniem zapoznaje uczniów oraz ich rodziców. Rozliczenie przechowuje wraz z dokumentacją wycieczki do końca roku szkolnego.
16. Przy organizacji zajęć i wycieczek poza terenem szkoły liczbę opiekunów oraz sposób zorganizowania opieki ustala się uwzględniając wiek, stopień rozwoju psychofizycznego, stan zdrowia i ewentualną niepełnosprawność osób powierzonych opiece szkoły lub placówki, a także specyfikę zajęć i wycieczek oraz warunki, w jakich będą się one odbywać.
17. Wymagana liczba opiekunów na wycieczkach:
1) pieszych poza teren szkoły w tej samej miejscowości, tzw. wyjścia z klasą obowiązuje jeden opiekun na 30 osób;
2) turystyczno-krajoznawczych (wycieczki rowerowe, wycieczki górskie, spływy kajakowe) – 1 opiekun na 7 osób;
3) przy użyciu środków lokomocji miejskiej i międzymiastowej oraz wycieczkach autokarowych - 1 opiekun na 15 osób;
4) podczas wyjazdów na basen/pływalnię - 1 opiekun na 15 osób;
5) środkami PKP- jeden opiekun w każdym przedziale (np. 1 na 7 osób),
6) jeżeli w grupie są uczniowie niepełnosprawni, niezależnie od rodzaju wycieczki, powinien być zapewniony dodatkowy opiekun zajmujący się maksymalnie pięcioma uczniami z orzeczeniem o niepełnosprawności.
18. Zabrania się prowadzenia wycieczek z uczniami podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi.
19. Niedopuszczalne jest urządzanie ślizgawek i lodowisk na rzekach, stawach, jeziorach i innych zbiornikach wodnych.
20. W czasie gwałtownego załamania warunków pogodowych należy wycieczkę odwołać.
21. Nie wolno uczestnikom wycieczki zezwalać na kąpiel, pływanie na łodziach, kajakach, jeżeli nie zostało to uwzględnione w programie wycieczki.
22. Jeżeli specyfika wycieczki tego wymaga, jej uczestników zaznajamia się z zasadami bezpiecznego przebywania nad wodą lub w górach.
23. Osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki mogą pływać oraz kąpać się tylko w obrębie "kąpielisk" i "pływalni" w rozumieniu przepisów określających warunki bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne.
24. Nauka pływania może odbywać się tylko w miejscach specjalnie do tego celu wyznaczonych i przystosowanych.
25. Uczącym się pływać i kąpiącym się zapewnia się stały nadzór ratownika lub ratowników i ustawiczny nadzór opiekuna lub opiekunów ze strony szkoły bądź placówki.
26. Kajaki i łodzie, z których korzystają uczestnicy wycieczek wyposaża się w sprzęt ratunkowy. 27. Ze sprzętu pływającego korzystają jedynie osoby przeszkolone w zakresie jego obsługi oraz posługiwania się wyposażeniem ratunkowym.
28. Niedopuszczalne jest używanie łodzi i kajaków podczas silnych wiatrów.
29. Do obowiązku kierowników i opiekunów wypoczynku dzieci i młodzieży, których uczestnicy korzystają z ogólnodostępnych kąpielisk i pływalni, należy:
1) zapoznanie uczestników z regulaminem danego kąpieliska lub pływalni oraz czuwanie nad jego ścisłym przestrzeganiem,
2) uzgodnienie z kierownikiem kąpieliska lub pływalni warunków i sposobu korzystania z kąpieliska lub pływalni zapewniających bezpieczeństwo uczestnikom.
30. Długość trasy i tempo należy dostosować do wydolności najsłabszego uczestnika każdej wycieczki.
31. Placówka wypoczynku, w której mają przebywać uczniowie winna posiadać kartę kwalifikacyjną obiektu.
§ 5 Finansowanie wycieczki
1. Plan finansowy musi określać ogólny koszt wycieczki, koszt udziału jednego uczestnika wycieczki oraz przewidywane koszty organizacyjne i programowe.
2. Wycieczki mogą być finansowane ze składek uczestników, środków Rady Rodziców lub innych źródeł (ze środków pozyskanych od organizacji i stowarzyszeń wspierających oświatę oraz od sponsorów).
3. Rodzice uczniów biorących udział w wycieczce zobowiązani są do pokrycia związanych z nią kosztów, chyba, że udział w imprezie może być sfinansowany z innych źródeł.
4. Rodzice, którzy zadeklarowali udział swego dziecka w wycieczce, mogą tę deklaracje wycofać w terminie 14 dni przed datą wycieczki, jeżeli deklaracja zostanie wycofana po wpłacie kosztów, zobowiązani są do pokrycia strat, jakie powstały z tego tytułu.
5. Kierownik wycieczki oraz opiekunowie nie ponoszą kosztów udziału w imprezie.
6. Organizator wycieczki odpowiada za terminowe regulowanie zobowiązań finansowych z nią związanych.
7. Dowodami finansowymi są przede wszystkim podpisane przez rodziców dzieci listy wpłat oraz rachunki, faktury i bilety wydawane przez uprawnione do danego rodzaju działalności podmioty gospodarcze – w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach mogą to być oświadczenia o poniesionym wydatku podpisane przez organizatora wycieczki oraz wszystkich opiekunów, jednak wydatki tego typu nie mogą przekroczyć 20% kosztów wycieczki.
§ 6 Kierownik wycieczki
1. Do zadań kierownika wycieczki należy:
1) opracowanie programu i regulaminu wycieczki;
2) zapoznanie uczniów, rodziców i opiekunów z programem i regulaminem wycieczki oraz poinformowanie ich o celu i trasie wycieczki;
3) zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu i przestrzegania jej regulaminu oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
4) zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania;
5) określenie zadań opiekunów wycieczki w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom;
6) nadzorowanie zaopatrzenia uczestników w odpowiedni sprzęt, wyposażenie oraz apteczkę pierwszej pomocy;
7) organizowanie i nadzorowanie transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników i opiekunów wycieczki;
8) dokonanie podziału zadań wśród uczestników;
9) zabezpieczenie i dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki;
10) w przypadku łączenia funkcji kierownika i opiekuna – sprawowanie opieki nad uczestnikami.
§ 7 Opiekunowie wycieczki
1. Do podstawowych obowiązków opiekuna należy:
1) sprawowanie opieki nad powierzonymi mu uczniami;
2) współdziałanie z kierownikiem w zakresie realizacji programu i przestrzegania jej regulaminu; 3) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu przez uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
4) nadzór nad wykonywaniem zadań przydzielonych uczniom;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika;
6) opiekunowie potwierdzają własnoręcznym podpisem na karcie wycieczki przyjęcie odpowiedzialności za bezpieczeństwo powierzonych im dzieci.
§ 8 Prawa uczestników wycieczki
1. Uczestnicy wycieczki mają prawo do:
1) zgłaszania propozycji programu i sposobu organizacji wycieczki;
2) uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w programie;
3) korzystania z pomocy kierownika, opiekunów i innych uczestników wycieczki;
4) uwzględniania ich szczególnych potrzeb w czasie wycieczki;
5) harmonijnego podziału czasu z uwzględnieniem wypoczynku.
§ 9 Obowiązki uczestników wycieczki
1. Uczestnik wycieczki jest zobowiązany:
1) przybyć na miejsce zbiórki o wyznaczonej godzinie;
2) poinformować opiekuna wycieczki o ewentualnym złym samopoczuciu;
3) wykonywać polecenia kierownika, opiekunów, pilota wycieczki i przewodnika;
4) w środkach transportu zająć miejsce wyznaczone przez opiekuna;
5) w czasie jazdy nie spacerować, nie stawać na siedzeniu, nie wychylać się przez okno;
6) nie zaśmiecać pojazdu;
7) korzystać z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem;
8) w czasie postoju i zwiedzania nie oddalać się od grupy bez zgody opiekuna;
9) nie oddalać się z miejsca zakwaterowania bez zgody opiekuna;
10) w czasie przebywania w schroniskach i innych obiektach noclegowych, przestrzegać postanowień i regulaminów tych obiektów;
11) zachowywać się zgodnie z ogólnymi zasadami dobrego wychowania i kultury.
2. Uczestnikom wycieczki zabrania się spożywania alkoholu, narkotyków i środków odurzających, palenia papierosów i używania papierosów elektronicznych.
3. Rodzice / prawni opiekunowie uczestnika powinni pisemnie poinformować o jego szczególnych potrzebach i lekach, przekazując je opiekunom ze wskazaniem sposobu dawkowania.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. Uczniowie, którzy nie uczestniczą w wycieczce klasowej organizowanej w dniach zajęć szkolnych mają obowiązek brać udział w zajęciach z klasą wskazaną przez dyrektora lub wychowawcę.
2. Listę tych uczniów wychowawca przekazuje nauczycielom prowadzącym zajęcia w danym dniu. 3. Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będą wyciągnięte konsekwencje zgodnie z kryteriami ocen z zachowania zawartych w Statucie i Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania.
4. W przypadku naruszenia przez ucznia któregokolwiek punktu regulaminu wycieczki, zawiadamia się jego rodziców (prawnych opiekunów) oraz dyrektora szkoły. W przypadku decyzji kierownika wycieczki o natychmiastowym odebraniu dziecka z wycieczki, rodzice/prawni opiekunowie zobowiązani są do natychmiastowego przyjazdu na miejsce po dziecko.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Pracy, Statutu Szkoły oraz rozporządzeń MEN w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny w szkołach i w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły krajoznawstwa i turystyki.
Załączniki:
1. Karta wycieczki / imprezy – harmonogram, oświadczenie kierownika i opiekunów o przestrzeganiu przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
2. Lista uczestników
3. Pisemna zgoda rodziców / opiekunów
4. Harmonogram wycieczki
5. Regulamin wycieczki lub wyjścia.
6. Rozliczenie finansowe wycieczki lub wyjścia.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r. poz. 1055).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1604). Regulamin wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora Nr 9/2019 z dnia 12.02.2019 r.
ZAŁĄCZNIK 1
(pieczątka szkoły)
Nazwa i adres szkoły/placówki
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Cel wycieczki: ….............................................................................................................................
........................................................................................................................................……............ Nazwa kraju/miasto/trasa wycieczki:
.........................................................................................................……………………….…………
.........................................................................................................................................................
Termin ................................
Numer telefonu kierownika wycieczki:
…………………………………………………………………………………………………………
Liczba uczniów: ............................w tym uczniów niepełnosprawnych ........................
Klasa: .....................................................................................................................................................
Liczba opiekunów wycieczki: .....................................................................................................
Środek transportu: ...............................................................................................................…
Data godzina wyjazdu oraz powrotu |
Długość trasy (w kilometrach) |
Miejscowość docelowa i trasa powrotna |
Szczegółowy program wycieczki od wyjazdu do powrotu |
Adres miejsca noclegowego i żywieniowego oraz przystanki i miejsca żywienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oświadczenie
Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki.
Kierownik wycieczki
|
Opiekunowie wycieczki |
…………………………………… |
1. ………………………………… |
Imię i nazwisko oraz podpis |
2. ………………………………………… |
|
3. ………………………………………… |
|
4. ………………………………………… |
ZATWIERDZAM
……………………………………………………………………
(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)
ZAŁĄCZNIK 2
(pieczątka szkoły)
Numer i nazwa polisy ……………………..
Wycieczka organizowana do ………………………….. w dniu/dniach ………………
Lp. |
Nazwisko i imię |
Adres zamieszkania |
Pesel |
Nr telefonu rodziców/opiekunów |
do |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imię i nazwisko osób objętych indywidualnym ubezpieczeniem (numer i nazwa polisy):
……………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………..
…………………………….. ( podpis wychowawcy)
ZAŁĄCZNIK 3
Miejsce i data: …………………………………………
Imię i nazwisko rodzica/opiekuna……………………………………………………
Adres:…………………………………………….
Telefon kontaktowy:……………………………..
Sz. P. Ewa Szaniawska - Strzelecka
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Zamieniu ul. Kołbielska 34
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że wyrażam/nie wyrażam zgodę/y na uczestnictwo mojego dziecka ………………………………………………………, ucznia klasy ……………………….... w szkolnej wycieczce, która odbędzie się w …………………….…………………………, w dniu/dniach ………………………………………… roku.
Jednocześnie deklaruję poniesienie kosztów związanych z wyjazdem i zakwaterowaniem wraz z wyżywieniem ……………………………………… w wysokości ………………………………zł. Pierwszą ratę w wysokości …………………… zł deklaruję wpłacić do dnia …………………………………… roku. Jest to wymóg związany z wpłatą zaliczek na konto ośrodka noclegowego.
Kolejne wpłaty w wysokości …………………………… zł zobowiązuję się dokonać w terminie: do dnia ………………….. r.
………………………………………
Podpis rodzica / opiekuna
ZAŁĄCZNIK NR 3.1
INFORMACJE DLA WYJEŻDŻAJĄCYCH
(DLA RODZICÓW)
Termin
Koszt
Uczestnicy
Miejsce zamieszkania (nr telefonu)
Imię i nazwisko kierownika wycieczki oraz opiekunów (nr telefonów)
Wyjazd godz…………………………………..
Powrót godz…………………………………...
Program wycieczki (uwzględnić przerwy na posiłki oraz ciszę nocną).
Lista rzeczy, które należy ze sobą zabrać.
ZAŁĄCZNIK 4
Cele programowe: …………………………………………………………………………………… ……………………………………….…………...……………………………………………………
Data: ………………………………………
Godzina wyjazdu: ………………………………….
Godzina powrotu z wycieczki/imprezy:…………………………………..
Ilość kilometrów:…………………………………..
Program na każdy dzień z uwzględnieniem przerw na posiłki i czas snu:
ZATWIERDZAM
……………………………………………… ………… (pieczątka i podpis dyrektora szkoły)
ZAŁĄCZNIK NR 5
REGULAMIN UCZESTNIKA WYCIECZKI
DO/W ………………………………………
W DNIACH ………………… r.
1. Szkolna/y wycieczka jest terenową formą zajęć szkolnych, w związku z tym obowiązuje na nim Statut Szkoły oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i prawa, regulaminów środków transportu i miejsca przebywania grupy.
2. Podczas wycieczki / pleneru uczeń pozostaje przez 24 godziny na dobę pod opieką nauczycieli, od momentu zbiórki przed wyjazdem na terenie SP w Zamieniu lub w wyznaczonym w programie miejscu do momentu odebrania przez rodziców z ustalonego w programie miejsca po przyjeździe do Zamienia. W związku z tym ucznia obowiązuje wykonywanie poleceń nauczycieli przez cały okres wycieczki.
3. Uczestnika wycieczki obowiązuje pilnowanie swojej własności, dbanie o czystość i porządek w miejscach pobytu oraz w środkach transportu. Uczestnicy przez cały okres trwania wycieczki posiadają przy sobie legitymację szkolną.
4. O wszystkich problemach związanych z pobytem na wycieczce /plenerze, ewentualnych wypadkach, odniesionych szkodach, przypadkach wykroczeń przeciwko prawu, zasadom bezpieczeństwa, regulaminom szkoły i wycieczki, uczeń informuje nauczyciela opiekującego się grupą w danym momencie.
5. Bezwzględnie zabrania się:
samowolnego opuszczania przez uczniów grupy klasowej oraz miejsc jej pobytu;
zakłócania ciszy nocnej (w godz.: 22 – 6) i czasu odpoczynku grupy;
korzystania z używek: alkoholu, tytoniu, środków odurzających;
posiadania i przewozu wyżej wymienionych środków.
6. W razie nieprzestrzegania regulaminu wobec uczestnika wycieczki zostaną zastosowane kary przewidziane Statutem Szkoły; ponadto rodzice zostaną w jak najkrótszym możliwym czasie poinformowani telefonicznie o złamaniu zasad przez ucznia, w sytuacjach drastycznego złamania przepisów wraz z prośbą o osobiste odebranie dziecka z miejsca pobytu klasy.
Oświadczam, że zapoznałem się z REGULAMINEM SZKOLNEJ WYCIECZKI.
data i podpis opiekuna data i podpis ucznia
…………………………… …………………………………………
Imię i nazwisko ucznia:………………………………………………
PESEL:………………………………………………………………
Adres zamieszkania ………………………………………………… …………………….…………………………………………………
Telefon komórkowy ucznia: …………………………………………
Telefon komórkowy do rodziców:……………………………………
Informacje o stanie zdrowia (schorzenia przewlekłe) i zażywanych przez uczestnika lekach (proszę podać nazwę i sposób dawkowania)*: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………
………………………………………………….………………………
*W przypadku schorzeń przewlekłych wymagana jest pisemna zgoda lekarza, pod którego stałą opieką pozostaje uczeń, na udział w wycieczce, zawierająca datę i miejsce wycieczki oraz ewentualne zalecenia medyczne.
Przyjmuję do wiadomości, że bez mojej obecności lub konsultacji lekarza dziecku nie może zostać podany żaden farmaceutyczny środek leczniczy nawet w nagłych przypadkach.
Wyrażam zgodę na zastosowanie natychmiastowego leczenia ambulatoryjnego dziecka w nagłych przypadkach zagrożenia życia.
Wyrażam zgodę na udział dziecka w wycieczce organizowane przez Szkołę Podstawową w Zamieniu w dniach…………………………… r.
W przypadku zakończenia wycieczki po godzinie 21:00 zobowiązuję się do osobistego odbioru ucznia z miejsca zakończenia wycieczki.
data i podpis opiekuna
……………………………………………………………………
ZAŁĄCZNIK NR 6
ROZLICZENIE FINANSOWE WYCIECZKI / PLENERU
klasy…….. do………………………………. w dniach ……………...
WPŁYWY
L.P. |
WYSZCZEGÓLNIENIE
|
KWOTA |
1. |
Odpłatność uczestników
|
|
2. |
Dofinansowanie z funduszu Rady Rodziców
|
|
3. |
Inne
|
|
|
Razem wpływy
|
|
KOSZTY
L.P. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
KWOTA |
1. |
Transport |
|
2. |
Wyżywienie |
|
3. |
Noclegi |
|
4. |
Przewodnik |
|
5. |
Bilety wstępu do muzeum, teatru, kina itp. |
|
6. |
Opłaty za parking |
|
7. |
Ubezpieczenie |
|
8. |
Inne |
|
|
Razem wydatki |
|
Pozostała kwota ……………… zostaje przeznaczona na ………………………………………………………………………………… .
……………………………………….. (podpis kierownika wycieczki)
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska.
05-300 Mińsk Mazowiecki
Zamienie, ul.Kołbielska 34